Mała wielka uczta - recenzja


Witajcie kochani!
Jak tam humory po świętach? Brzuszki pełne? :) Ja muszę przyznać, że trochę sobie odpoczęłam, ale czas już wracać na bloga. Dzisiaj będzie nietypowo. Opowiem Wam o książce, którą sprawiłam sobie na święta. 



Od dawna korzystałam z przepisów zamieszczanych na blogu kotlet.tv. Pamiętam czasy, gdy jeszcze niewielu użytkowników sieci wiedziało o tym blogu :) Dlatego gdy dowiedziałam się, że pani Paulina wydaje książkę, wiedziałam, że muszę ją mieć.

"Mała wielka uczta" - bo taki tytuł nosi książka autorów (chyba mogę tak powiedzieć) bloga kotlet.tv liczy 284 strony. Przepisy zostały podzielone według 4 kategorii:
  • świeże chrupiące - chleb i bułki
  • małe wielkie - przekąski i przystawki
  • smakowite gorące - obiady
  • pyszne słodkie - ciasta i desery


Co najbardziej podoba mi się w całej książce (albo raczej w przepisach) to dobór treści. Dania wydają się proste, ale przy tym niebanalne. Do każdej receptury załączone zostało zdjęcie potrawy. Każdy przepis został poprzedzony krótkim opisem stworzonym przez autorkę.



Wiem, że wypróbuję wiele przepisów. Najbardziej ciekawią mnie te, które wykorzystują kaszę jaglaną - nie miałam jeszcze okazji robić ciast czy deserów z tej kaszy. Jest też sporo przepisów na kotlety :)


 
Książkę można dostać tylko w Empiku. Ja kupiłam ją na kilka dni przed Wigilią za 34,90 zł.

Polecam! Wykorzystywałam już wiele przepisów pochodzących z bloga kotlet.tv, więc czuję, że nie zawiodę się na tych zawartych w książce. Nie jestem kulinarnym mistrzem, ale prostota i "domowy charakter" książki sprawia, że aż chce się gotować!



8 komentarzy:

  1. Muszę ogarnąć tą książkę -ja też nie próbowałam jeszcze nic piec na kaszy jaglanej! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ksiazka wydaje sie byc bardzo ciekawa, moze kiedys uda mi sie ja nabyc :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zawsze szukam przepisów w internecie, myślę, ze książka to fajna sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. też czasami inspiruję się przepisami z ich kanału :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądam od czasu do czasu filmy Pauliny, ale generalnie szukam pomysłów na dania w Internecie. Raczej nie inwestuję w książki kucharskie, bo zazwyczaj w połowie zawierają dania, na które bym się nigdy nie zdecydowała. Stąd regularnie przeglądam blogi i youtube w poszukiwaniu inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje się ciekawa, inspirująca. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja od niedawna korzystam z przepisow z kotlet.tv :) w większości jak już coś robię w kuchni, to piekę, raczej nie gotuję - dlatego mi się marzy książka "Moje wypieki i desery" Pani Doroty Świątkowskiej :)

    OdpowiedzUsuń