TOP 5 - Odżywki i maski do cienkich włosów


Witajcie!

Nie każda z nas może się pochwalić burzą loków. Moje włosy są cienkie, pozbawione objętości. Trudno je unieść u nasady i nie są podatne na kręcenie. Przez ostatnie kilka miesięcy staram się poświęcać im więcej uwagi. Obecnie skupiam się na "hodowli" :) Chciałabym, żeby odrosły mi włosy, które straciłam podczas wiosennej fali wypadania. W dzisiejszym wpisie natomiast chcę opowiedzieć Wam jakie odżywki ja sama polecam cienkim włosom. Oczywiście każda z nas ma inne włosy, inne upodobania. Warto jednak podpatrywać innych i szukać swoich ideałów, a nuż coś spodoba się właśnie nam :)

odzywki-do-cienkich-wlosow, maski-do-cienkich-wlosow



1. Pierwsze na mojej liście znajdują się odżywki w sprayu GlissKur. Stosowałam je jeszcze w czasach, gdy uważałam, że moje cienkie włosy tolerują jedynie lżejsze formy odżywek w formie sprayu. W tym przypadku możemy wybierać spośród całej gamy produktów: ja szczególnie upodobałam sobie wersję złotą - Ultimate Oil Elixir. Ułatwia rozczesywanie, nadaje połysk włosom i co najważniejsze - nie obciąża ich. Moim zdaniem jednak nie jest to produkt dla mocno zniszczonych włosów - polecałabym Oil Elixir raczej zdrowym kosmykom, o niskiej bądź średniej porowatości.


2. Moje cienkie włosy szczególnie upodobały sobie maskę aloesową Natur Vital. Co prawda długo już po nią nie sięgałam, ale od kiedy tylko poleciła ją Anwen wiedziałam, że w końcu będzie moja ;) Maska aloesowa nawilża, ale nie obciąża. Nadaje włosom miękkość i eliminuje puszenie. Polecana przez wiele dziewczyn, zbiera naprawdę pozytywne opinie w sieci. Dostępna chyba jednak tylko w Naturze, w cenie 24 zł/300 ml.


3. Kolejna maska do włosów, która sprawdziła się u mnie to Gloria. Mimo że przeznaczona do włosów suchych, zniszczonych i farbowanych to przy moich cienkich kosmykach również dawała radę. Nie obciążyła ich za mocno, do tego nadawała włosom nieco blasku. Po użyciu tej maski zdecydowanie łatwiej było mi ułożyć włosy! Oczywiście ułatwiała rozczesywanie i w odpowiednim stopniu dociążała włosy. Maskę można kupić w dużych hipermarketach.


4. Bardzo fajne, lekkie odżywki ma w swojej ofercie marka Joanna. Są to produkty, których nie trzeba spłukiwać i faktycznie nie obciążały moich włosów. Używałam kilku wersji, ale najbardziej zapadła mi w pamięć wersja z miodem i cytryną. Ułatwiała rozczesywanie, lekko dociążała włosy. Efektu wow tutaj nie było, ale uważam, że za tak niską cenę odżywki Joanny naprawdę dobrze się spisywały przy cienkich włosach z tendencją do plątania się.


5. Na koniec kosmetyk znany chyba wszystkim - odżywka pielęgnacyjna Ultra Doux awokado i masło karite. Nadaje włosom niebywałą lekkość i sypkość, jednocześnie odżywiając je. Świetny produkt za niewielkie pieniądze. Moje włosy naprawdę polubiły tę odżywkę.


Tak przedstawia się TOP 5 moich kosmetyków odżywczych do włosów. Czasem wydaje mi się, że cienkie (chociaż zdrowe) włosy sprawiają więcej kłopotów niż gęste, ale zniszczone pukle. Każda "mocniejsza" odżywka może za mocno je nawilżyć, obciążyć i sprawić, że będą wyglądały na nieumyte. Często powoduje to nawet zwykłe mycie szamponem. To taki paradoks cienkich włosów: po myciu mogą wyglądać jak nieumyte... Dlatego przestrzegam kilku zasad, pielęgnując moje cienkie włosy. Przede wszystkim nakładam odżywki wysokości uszu w dół. Kosmetyki nałożone zbyt blisko skóry głowy powodują bowiem u mnie przyklap. Sięgam też po lżejsze szampony, które nie zawierają takich składników jak na przykład keratyna. 

Dajcie znać jakie odżywki u Was się sprawdzają - może macie jakieś swoje hity?

19 komentarzy:

  1. lubię odżywki w spray Gliss kura :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odżywki z gliss kura to dla moich włosów nieporozumienie ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Odżywki z GlissKur bardzo lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam tylko maskę Glorii, ale nie byłam z niej zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię odżywek, które trzeba spłukiwać, gliss kura moje włosy lubiły.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam z nich tylko tę Garniera, ale nie sprawdziła się na moich włosach. Moje ulubione to Nivea.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na tą odżywkę z awokado czaję się od dawna, ale jakoś tak zawsze w ostatniej chwili kapituluję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam Natur Vital, a Garniera awokado mam w zapasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od dawna przymierzam się do zakupu maski aloesowej Natur Vital, ale zawsze coś innego ląduje w moim koszyku ;) Jestem bardzo ciekawa czy na moich włosach sprawdzi się również dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  10. odżywki w sprayu GlissKur sprawdzają się przy każdych włosach, uwielbiam je

    OdpowiedzUsuń
  11. Odżywka z Garniera to mój hit! Pozostałych niestety nie znam

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli chodzi o maski do włosów moim faworytem jest BioVax, mają rewelacyjne maski, które działają cuda. :-) Pozdrawiam serdecznie, obserwuję i zostaję na dłużej. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam grube włosy i dużo ich. Szukam wygładzenia

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam tylko tą z Glorii i mam takie samo zdanie :) Taniutka i fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Najbardziej lubię natur vital, ale dawno jej nie miałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. oj chyba żadnej nie miałam. Moje włosy są cienkie i delikatne wiec temat interesujący

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię tę odżywkę z Gliss Kur i z Garniera też miałam i uważam, że jest całkiem fajna :)

    OdpowiedzUsuń