Gentle Day - ekologia w każdym calu

Cześć!

Kiedy zaczęliśmy z moim mężem analizować w jaki sposób możemy zminimalizować ilość produkowanych odpadów w naszym domu, okazało się, że gros z nich stanowią właśnie środki higienicznie oraz różnego rodzaju opakowania. Nic w tym dziwnego, skoro różne źródła podają, że kobieta w ciągu swojego życia zużywa od 8.000 aż do 17.000 podpasek/tamponów. Gdzie tutaj miejsce na waciki, patyczki, chusteczki czy ręczniki jednorazowe oraz inne "niezbędniki"... Te liczby do nas nie przemawiają póki nie zaczniemy się nad nimi zastanawiać. Oczywiście, nie chodzi o to, aby z dnia na dzień zrezygnować z higieny i przestać o siebie dbać, ale żeby racjonalniej podchodzić do kwestii generowanych odpadów. A można zacząć wprowadzać proekologiczne nawyki w różnych aspektach swojego życia.

Obszerny wpis na temat szkodliwości ogólnodostępnych tamponów oraz podpasek możecie znaleźć u Toksycznej Kosmetyczki. Przyznaję, że wpis czytałam kilka razy, ponieważ w głowie mi się nie mieściło jak to wszystko jest możliwe... Tak naprawdę nigdy nie sprawdzałam, ale podpaski znanych koncernów nie posiadają na opakowaniu składów. Co więcej, okazuje się, że nawet te pakowane oddzielnie nie są sterylne. Mogą więc odpowiadać za różnego rodzaju dolegliwości, które pojawiają się u kobiet podczas miesiączki. To smutne, że szkodzimy sobie, nawet o tym nie wiedząc. 
Na szczęscie są marki, które produkują ekologiczne podpaski oraz wkładki. Mowa tutaj chociażby o produktach Gentle Day. Zalet stosowania tych produktów jest naprawdę sporo. Wśród nich można wymienić chociażby:

  • są ekologiczne - posiadają m.in. certyfikat ekologiczny Oeko-Tex® 100 (Nr 2011LK0006), tj. spełniają wymagania ekologiczne dla produktów posiadających bezpośredni kontakt ze skórą,
  • chłoną o wiele lepiej niż standardowe podpaski dostępne w drogeriach (producent podaje, że nawet 5 razy lepiej),
  • posiadają pasek anionowy, który uniemożliwia rozprzestrzenianie się bakterii,
  • nie są chlorowane,
  • posiadają warstwę przepuszczającą powietrze. 
W ofercie tej litewskiej marki znajdują się ekologiczne wkładki, podpaski, tampony, chusteczki nawilżane czy nawet płyn do higieny intymnej. Produkty są dostępne na stronie producenta, w aptekach internetowych oraz sklepach z produktami eko - czekam aż pojawią się również w drogeriach, ponieważ bardzo fajnie się sprawdzają ;) Są szczególnie delikatne dla skóry, nie podrażniają, ale z drugiej strony są naprawdę chłonne. Można więc kupić produkt bezpieczny dla nas i środowiska, a także dobry jakościowo, co w dzisiejszych czasach bardzo się chwali. 

Produkty Gentle Day można polecić nie tylko kobietom, które borykają się z infekcjami czy podrażnieniami, lecz tak naprawdę każdej z nas. Możemy pomóc nie tylko sobie, ale i środowisku ;)


17 komentarzy:

  1. Myślę, że sprawdzą się każdej z nas

    OdpowiedzUsuń
  2. używam ich odkąd poznałam dzięki shinyboxowi, świetne są te podpaski, czuję się dzięki nim świeżo i pewnie

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam produkty tej marki i mogę polecić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stosowałam kilka produktów dzięki ShinyBox i miło wspominam. Mam w planie zaopatrzyć się w kilka produktów tej marki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam jeszcze, ale chętnie sięgnęłabym po wkładki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze ich nie znam ale zapowiadaja sie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam wkładki tej marki z SinyBoxa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciężko znaleźć wartościowy sklep z akcesoriami do inhalatora. Ja ze swojej strony mogę polecić sklep Salmor.pl. Bardzo duży mają asortyment sklepu medycznego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam okazje stosować i już przymierzam się do zakupu. Świetne podpaski i dla mnie bardzo ,,wygodne"

    OdpowiedzUsuń
  10. czytałam już o nich nie raz, bardzo ciekawe produkty;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam okazję poznać ich produkty i są na prawdę warte swojej ceny byłam z nich mega zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla mnie ekologia wiąże się z trochę innymi aspektami ale jak najbardziej każdy czyn jest ważny. Od siebie mogę polecić usługi firmy http://eco-expert.eu/ ponieważ wiem jak czasami przydają się specjalistyczne analizy środowiskowe.

    OdpowiedzUsuń